Senioren en Veiligheid

KBO Veiligheid brochureWie in Nederland woont moet zich daar veilig voelen, overal en altijd. Dát vindt de KBO.

Wij werken samen met het Ministerie van Veiligheid & Justitie aan maatregelen die wij kunnen treffen én die u zelf kunt nemen om veilig te wonen. In een brochure leggen wij de nadruk op een aantal actuele zaken:

  • veilig pinnen en contactloos betalen
  • het boefproof maken van uw telefoon
  • de babbeltruc
  • inbraak
  • digitale veiligheid
  • financiële uitbuiting

Lees de informatie en de tips in de brochure “Handige tips voor uw veiligheid” te lezen zodat u weet wat u kunt doen en waar u op kunt letten om geen slachtoffer van deze zaken te worden.

ICE in mobiele telefoon belangrijk in noodgevallen

ICE is de internationale afkorting voor: In Case of Emergency. Gebruik deze afkorting bij de adressen in je mobiele telefoon, zodat hulpverleners weten wie ze moeten bellen als je daar zelf niet toe in staat bent.

Voor meer informatie klik hier

De Mobiele Adviseur van de Rabobank komt bij u thuis

Stel dat u door omstandigheden niet meer zelf naar de bank kunt komen. Dan biedt Rabobank Bollenstreek u de service van de Mobiele Thuisadviseur aan. Het is een stukje extra service die de Rabobank biedt, op het moment dat het echt nodig is, zodat u zelf de regie houdt over uw financiële zaken.

De redenen waarom mensen niet meer zelf naar de bank kunnen komen, zijn heel divers. Mathilda Trouwen is één van de vijf Mobiele Thuisadviseurs bij Rabobank Bollenstreek en zij gaat bij mensen thuis langs als het nodig is. ‘Als mensen slecht ter been zijn, kunnen ze niet meer zelf naar de bank komen. Maar ook als ze in het ziekenhuis verblijven en er moeten bankzaken geregeld worden, kunnen we langskomen. Als iemand ernstig ziek is, kan er een volmacht geregeld worden, zodat iemand anders de bankzaken kan en mag regelen. Samen met de klant bekijk ik steeds weer hoe ik kan helpen om alle bankzaken goed te regelen.’

Voor meer informatie lees de brochure.